Monday, September 19, 2011

Duta Bangladesh mengutuk taktik busuk Pakatan Rakyat!


Menjawab fitnah pembangkang baru baru ini berikut
dipetik dari blog rakan seperjuangan :

Di atas adalah kenyataan rasmi daripada Duta Bangladesh yang mengatakan bahawa berita yang dihebohkan oleh pembangkang kononnya warga Bangladesh ramai jadi pengundi di Malaysia adalah palsu.

Berita yang disiarkan oleh Malaysia Cronicle adalah tidak benar.


Lagipun menurut maklumat yang saya dapat dari Kedutaan Bangladesh, di Malaysia warga yang berasal dari Bangladesh yang mana kini sah menjadi pengundi berdaftar hanyalah seramai 15 orang. 15 Orang ini telah menetap di Malaysia lebih 20 tahun dan berkahwin dengan warga tempatan.


Jadi mereka layaklah bergelar warganegara mengikut perundangan. Dakwaan konon beribu warga Bangladesh layak jadi pengundi adalah satu pembohongan yang tidak berfakta.


Kalau dakwaan mereka ini benar saya cabar Fuziah Saleh  kemukakan bukti kepada rakyat Malaysia, kami tunggu! Kemukakan nama-nama warga Bangladesh dan nombor mykad mereka yang berjumlah beribu-ribu ini.


Boleh...?


 

Tadi kenyataan yang dimainkan oleh blogger penipu besar si 'MiloSOHAI auw-auw' adalah satu fitnah ke atas kerajaan Bangladesh.

Desakan Naib Presiden PKR si Fuziah Saleh yang memang disahkan menipu dalam kes Lynas supaya kerajaan menubuhkan Suruhanjaya di Raja untuk menyiasat isu tersebut sama sekali tidak berasas dan tidak diperlukan.

Mula-mula warga Indonesia dikatakan disuruh bersumpah dengan kenyataan 'akuan sumpah' yang ditaip sendiri oleh pembangkang, 'senjata' tersebut dipatahkan mereka wujudkan isu #mismahgate dan kod 71, tapi semuanya telah dibongkar oleh bloggers pro-kerajaan mereka mainkan pendedahan kabel wikileaks berhubung isu di zaman Mahathir.

Kini semua 'senjata' tersebut gagal mereka dakwa Bangla pula jadi pengundi.

Lepas ini gunalah warga Myanmar dan pelarian UNHCR pula sebagai isu baru. Alasan-alasan ini sebenarnya dimainkan mereka pada tahun 2008 ketika hampirnya tarikh pilihanraya.

Motifnya adalah jika mereka kalah kelak, isu ini akan digunakan sebagai modal untuk menyalahkan kerajaan. Fuziah Saleh dah memang sah penipu itu bukan saya kata MP PAS sendiri yang kata.

Blogger MiloSohai usah cakaplah, sudah berapa banyak artikel 'bodoh piang' dia dipatahkan oleh blogger kerajaan sambil tutup mata sahaja.

Terima kasih Kedutaan Bangladesh..


 

Reactions:

0 comments:

Post a Comment