Friday, May 4, 2012

Mesti Baca! Kisah seorang pelajar India yang benci PM!

"Najib tipu orang India" "Najib berlakon demi undi' "Najib mahu nambikai,bagi tembikai"
 Berikut adalah ayat-ayat yang sering penulis dengar apabila berkongsi pendapat di laman Facebook dengan rakan-rakan online. Kebanyakkan daripada mereka adalah penyokong Pakatan Rakyat dan bilangan atas pagar adalah sangat rendah.Dalam kebanyakkan ini, adalah seorang pelajar Tingkatan Lima dari Pulau Pinang yang baru baru ini menarik perhatian penulis dengan komennya.

Sebelum itu, penulis ingin menceritakan kepada pembaca siapa pelajar Tng.5 yang dimaksudkan ini. Waran, bukan nama sebenar , menambah penulis sebagai kawannya dalam Facebook. Penulis ynag tidak kenal akan beliau menerimanya sebagai kawan atas sebab untuk memulakan persahabatan baru . Lama-kelamaan , penulis sedar Waran merupakan seorang anak muda yang mindanya 'diperkosai' dengan sumber yang tidak tepat. Waran pernah beberapa kali mengutuk Perdana Menteri Najib Razak serta parti Barisan Nasional secara terbuka. <---- itu hak demokrasi Waran


Salah satu cetakan skrin dari FB Waran

Waran yang jelas kelihatan sebagai seorang Anti -Najib/BN ,membuat muatnaik status ini di facebooknya baru baru ini ----->



Waran menyatakan secara tidak langsung bahawa beliau telah mendapat tawaran ke Matrikulasi. Penulis membuat komen sindiran seperti berikut pada status beliau :

" I thought Matriculation only for Malays? How come you get? You must be kidding"
-komen ini dipadam Waran =) mungkin rasa serba salah 


Dan dibawah merupakan balas dari Waran :

"bro ..under Najib Trasnformation..Indians got more seat la..=D Thanks to Dato Seri Najib"



Waran juga berkata begini kepada rakan-rakannya :


Rakan beliau yang tidak dapat tempat di matrikulasi telah membuat rayuan. Waran memberi kata suntikan kepadanya :

"Shaun Singh sure get da..nambe datuk pathukuvaru mike"
"Mesti dapat Shaun Singh..Datuk kita akan 'jaga' saudara"


Datuk kita? wow! Kepercayaan terhadap DS Najib semakin kuat hari demi hari kerana beliau kotakan apa yang dijanjikan! Ini satu bukti yang amat bagus untuk katakan bahawa Datuk Seri Najib lebih disenangi rakyat! Beliau dilihat lebih serius dan cenderung dalam membina negara yang lebih baik untuk rakyat Malaysia! Komitmen serta cara beliau mendekati rakyat membolehkan beliau dipercayai rakyat! FITNAHlah banyak mana sekali pun, ia tidak pernah kurangkan morale beliau,sebaliknya dijadikan batu loncatan untuk terus berjaya! Tahniah Dato Seri!





4 comments:

  1. The changes in people mind set taking place now! The opposition trying to sodomize students mind! Unfortunately they cannot. Only a few following them for pocket money!

    ReplyDelete
  2. He should be thank for given the seat in matric....he should be thanked for given the seat....

    ReplyDelete
  3. Dear Dhanyaram..

    I appreciate your blog which has been very interesting. It would be further ethical (in my humble opinion) for you not disclosing any personal details of another person when you are posting.. for instance.. it is that crucial for you to state the birthdate of the mentioned 'waran'? Anyone with senses, could easily single out who is this 'waran' based on the details disclosed (dob, course, reg date) in the matriculation that he is joining.

    It would be otherwise, if 'waran' himself allowed you to disclose the details.

    This is just my 2 cents. Keep on posting, i see good future in you~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Anon,

      Agree...my bad.. i have done the necessary changes.. Thank you for your feedback..
      Appreciate it..

      Delete