Saturday, May 19, 2012

Papan Tanda Rasis di P.Pinang ?..Salah Siapa?

Rasis atau Hipokrit??

Penulis nak sangat tanya puak puak DAP ni... Jika sebelum ini DAP pernah mengutarakan isu papan tanda yang bertulis Jawi kononya tidak selaras dengan slogan Satu Malaysia ..kini ada soalan yang sama penulis ingin tanya kepada kumpulan biaDAP ini... terutamanya Tuan yang penulis sangat hormati dan sayangi, Yang Amat Berhormat Lim Guan Eng , Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sebelum itu , mari kita buat sedikit recap , 4 tahun yang lepas isu dibawah ini dibawa ke media oleh DAP ..




DAP katakan bahawa papan tanda ini patut include bahasa yang lain juga kerana negara kita berbilang kaum. Penulis setuju dengan cadangan itu..Cukup bernas! Tapi persoalannya, apakah ianya hanya drama politik DAP? Adakah DAP benar-benar mempraktikkan apa yang dikatakan??

Jika benar, apa kata DAP pada gambar dibawah? yang diambil pada petang tadi ? 2.00pm 19/5/2012



Mana bahasa-bahasa lain yang diperjuangkan DAP?? Benarkah perjuangan sebelum ini bukan sandiwara semata-mata ? Harap rakyat buka mata dengan lebih luas!! Kini terdapat banyat lagi papan tanda sebegini sekitar Pulau-Pinang..apa komen Lim Guan Eng? Jangan jadi hipokrit la Beng!!

FIKIR-FIKIRKANLAH

Reactions:

5 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. buat apa tanya BIAWAK LIDAH BERCABANG tu...serupa tanya TUNGGUL KAYU... kalau nak kira siapa yang paling rasis?? kalau tak bangsa yang mengata kaum lain yang rasis..DAPig ialah CELAKA RASIS PALING BESAR !!!! BAPAK RASIS IALAH LIM GUANG ENG CELAKA DAN SI BETINA SIAL TERASSA COCK diatas!!!

    ReplyDelete
  3. DAP ....Depa nak undi ajer!!! bukan buat dengan ikhlas hati pun !!!

    ReplyDelete
  4. BN pon sama jer! BN racist BN racist!

    ReplyDelete
  5. DAPing ni asal usul dia dari perjuangan komunis adik kpd PAPing yg kat seberang tu..puak2 depa ni blum dpt ckap baguih kalo kita ni contohlar depa tu balak yg kita ni marka kena ayat dgn depa ni kompom kote depa tu kita isap habih..dah x ckup dgn tu lubang juboq depa tu pun kita jilat pi kat depa ni..x ckup lg tu dgn segala taik palat depa kita sapu kat roti kita g makan mcm mentega kalo hangpa nak tau powernya ayat depa ni!! tp hang tggu bila dah dpt!! kompom melayu jd mcm rohingya kot elok sikit tu jd singapodah tu..wallahi..tgk apa jd dgn orang Melayu dan Islam lar ni!! depa punya agendalah..

    ReplyDelete