Monday, February 13, 2012

Demi kebenaran foto DS @NajibRazak masuk kuil Batu Caves didedahkan!



Kehadiran Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak pada sambutan Hari Thaipusam di Batu Caves masih terus dipolitikkan oleh ulamak-ulamak ektremis dari PAS walaupun ianya hampir seminggu. PAS terus mencari publisiti murahan dengan mempertikaikan tindakan DS Najib menghadiri majlis sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves pada 7 Februari lalu dengan lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda sambil ditemani isterinya DS Rosmah Mansor.

Persoalan yang timbul :
Adakah benar DS Najib masuk ke kuil?

Ini adalah gambar dimana YAB Perdana Menteri berada semasa memberi ucapan beliau(diperolehi dari sumber).





Bagi menjawab soalan ini,untuk mendapat kepastian dan demi kebenaran penulis berkunjung ke Batu Caves semalam. Sempat penulis mengambil beberapa gambar. Dimana ianya terletak? Penulis sempat mengambil gambar menggunakan mode 'panorama' yg jelas menunjukkan jarak dari kuil.


Gambar dibawa pula dari perkarangan kuil yang paling dekat.


Salahkah berada di perkarangan kuil?Beliau berada di  ' Exhibition Hall ' sahaja..tak masuk kuil pun..itu pun nak bising?

Habis tu Adun PAS yang masuk DALAM  kuil ,PAS tak bising pun?

YB Dr. Haji Abdul Rani bin Osman adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor bagi DUN N42 Meru, Selangor

Berada 100meter jauh dari kuil ,SALAH..tapi berada didalam kuil ,TAK APA? PAS memang BODOH!

Ini cetakan skrin salah tweet seorang rakan Twitter (seorang Muslim) mengenai isu ini.

Well said..

Pemimpin India Pakatan marah?

Juga ingin penulis menyentuh isu kritikkan beberapa pemimpin India dari Pakatan Pembangkang yang kononnya tidak mahu politik dibawa masuk ke dalam kuil.

Ingat!! PM datang ke Thaipusam selaku Ketua Kerajaan bukannya mewakili parti politik atau sebagai ahli politik. Beliau dijemput jawatankuasa kuil tersebut sebagai tanda berterima kasih kepada kerajaan yang banyak menolong kuil yang menjadi kebanggaan seluruh penganut Hindu.

Kepada semua pemimpin India yang bongok, lihat gambar dibawah :



SEBELUM BERSIHKAN KUIL DARI POLITIK , BERSIHKAN DARI SAMPAH!!

Reactions:

13 comments:

  1. PAS budus.
    Muak dgn parti yg konon sgt Islam ni, terutama pengikut2 yg berlagak bagus. Ckp berdegar2 pasal hudud, pasal kilang arak, pasal kasino tp mulut bau tungkik fitnah sana sini. Hakk tuii!

    ReplyDelete
  2. PANORAMA bukan PARANOMA........

    ReplyDelete
  3. Maaf anon 02:47,kesilapan typo sudah pun diubah..terima kasih atas teguran saudara/saudari

    ReplyDelete
  4. Salam admin. Masuk ke dalam kuil semata2 untuk ziarah tidaklah haram. Jangan masuk ketika mereka sedang beribadat di dalam kuil. itu barulah haram. mengikut gambar adun PAS tu, jelas tiada upacara keagamaan dilakukan. Harap siasat dahulu sebelum melemparkan fitnah bg mengelakkan kekeliruan org lain.

    ReplyDelete
  5. ape salahnya klu seorg pemimpin islam masuk kuil...ada ker nas alquran dan hadis yg melarang perbuatan ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak salah,tpi jgn tuduh menuduh..

      Delete
  6. Orang cerdik akan menilai.....orang bodoh akan mengikut....benar tetap benar...salah tetap bodoh

    ReplyDelete
  7. Masuk kawasan yg ade patung utk disembah tu macam masuk kuil jugak namanya.

    DSNTR ke ... TGNA ke ... Dr Rani ke ... sapa juga ... tak kira.

    Yg salah tetap kita salahkan.

    ReplyDelete
  8. Penulis, bukankah kuil dibawah jagaan Sri Mariamman Temple Committee, yang dilantik menjadi penasihat agama Hindu oleh kerajaan pusat? Apa kena-mengena kerajaan Pakatan dengan sampah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, kuil itu jagaan SMT commitee yg dilantik oleh jawatan kuasa mereka sendiri bukan kerajaan pusat..penulis hanya ingin sampaikan mesej kpd pemimpin India yg asyik mencari keburukan..agar bersihkan kuil dahulu jika benar benar ikhlas. Sekian

      Delete
  9. Hati-hati ulas isu ni. Sebab ada kaitan dengan akidah. Sefaham saya, bukan ulamak PAS yg mula-mula tegur PM najib, tapi Mufti Perak, dato Harussani yang mula2 tegur. isu ni bukan isu politik, tetapi akidah. Tak kira UMNO atau PAS, kena faham dan reti. Jangan asyik nak pertahan pendirian kita dan asyik nak cari kesalahan orang. Bab agama jangan main2, sebab ada balasan dosa dan pahala

    ReplyDelete
  10. Just a simple message from me, If you believe god is everywhere then even you in Kuil, Mosque, Chinese temple, or church just respect the god and region. Pray to your own believe and don't make region as an issue. We are living as 1Malaysia, for those whom believe and practice 1Malaysia concept will never pin point on other region and believe. Last but not least, for the person whom enter to the temple or mosque as long you are good hearted, any region god will help and care for you. Please don't include politic with region and place of prayer. Any prayers place are "suci" so don't spoiled with unwanted talk.

    ReplyDelete
  11. Nicely written pal...keep up your good efforts bro....together we live in a peaceful and lovely country...all the way to our PM, we will support you to build a better multiracial country...thank you bro for this article...
    Peace from me!!!

    ReplyDelete