Monday, October 17, 2011

#biaDAP rasis! SU Adun Bagan Dalam menghina kaum India!

Setiausaha Politik YB Thanasekaran,Adun Bagan Dalam , Leong Yook Kong dalam akaun twitternya menghina kaum India dengan ibaratkan mereka dengan ular.


Beliau yang sebelum ini pernah melakukan sedemikian kali ini dengan terus terang menghina  kaum India dilaman twitternya..Jika dilihat dengan baik,beliau sering menggunakan kata-kata kesat terhadap kebanyakkan orang yang beliau tidak sukai seperti yang tentera di gambar atas.

Apabila disoal oleh penulis, beliau tegas mengatakan beliau tidak bersalah sambil membuat perbandingan dengan orang lain :

Ini jelas menunjukkan bahawa beliau mengaku akan motif beliau dan tweet beliau memang ditujukan kepada kaum India..
Apakah DAP akan biarkan rasis sebegini dalam parti? adakah tindakan akan diambil atas kenyataan penghinaan tersebut?

Penulis pinta Leong Yook Kong untuk tampil memohon maaf akan apa yang telah dilakukan.!
JANGAN biaDAP YOOK KONG!!




3 comments:

  1. racist guy always gonna speak the racist stuff. how the way they gonna respect the other races in this country? i feel like want to spit on his face. go to hell to this type of leader.

    ReplyDelete
  2. sememangnya orng keling atau india nih terkenal dgn lidah berbelit..nak kata apa lagi... tak salah samakan dgn perumpamaan seperti ular... sudah sememang nya kelakuan bangsa tersebut, jadi nak buat macam mana. takkan di bahasakan kpd yang lain, nanti lari dari maksudnya... spt bangsa india ni spt bunga raya la - maka perumpamaan ini tak kena. tapi kalau di katakan orang india ni spt bercakap spt ular lidah bercabang dua.. yang ini jelas maksudnya. cuma kalau di luahkan bahasa ini mesti kena pada tempatnya. kalau di keluarkan di suasana yg tidak kena tak ada hujan ribut, memang la rasis dan menyakitkan hati org mendengarnya.

    ReplyDelete