Thursday, July 19, 2012

PENIPU! Akhbar Tamil Thinakural kini menjadi @malaysiakini versi II

Seperti biasa , sebaik masuk office perkara yang pertama penulis lakukan adalah membaca suratkhabar...bukan satu,bukan dua..tapi....

ada lagi ,tapi lensa kamera tak muat nak amik semua..

Bermula dengan Metro(berita yang stim-stim) diikuti dengan TheStar ,NST, Utusan ,blah..blah..blah dan akhir sekali akhbar Tamil. Maklumlah penulis bukan berpendidikan Tamil ,tapi mampu membaca dan menulis dengan level sederhana....




Seperti biasa , penulis membaca Thinakural (terjemahan : SuaraHarian ) bertarikh 19 Julai 2012 , akhbar Tamil yang sering mengkritik dan memfitnah kerajaan dan MIC secara khususnya. Fitnah terbaru kertas tandas ini adalah seperti dibawah:


Fitnah yang dilemparkan : 

(i) Hanya 5 Pegawai bukan Melayu di JPM.
(ii) 0 Pegawai Cina
(iii) 4/5 daripada mereka adalah Pemandu Kereta dan 1/5 adalah Pengawal Keselamatan.


Apakah wartawan Thinakural bengong sangat publish artikel tanpa siasat?? Penulis sangat pasti artikel ini dituju untuk meracun minda pembacanya. Jika anda baca petikan ini di m/s 2 , Thinakural 19 Julai 2012 ,
semua maklumat dan data yang dipamerkan itu salah!! Empat(4) pemandu dan satu(1) pengawal? hahahaha

Seperti yang kita tahu ,

Dato S.K Devamany - Timb.Menteri di Pejabat Perdana Menteri
Mempunyai 4 pegawai berketurunan India di pejabat beliau.

Datuk Ravin Ponniah -Pegawai Khas untuk PM di Pejabat Perdana Menteri
Mempunyai 3 pegawai berketurunan India di pejabat beliau.


En.K.Yogeesvaran - Timbalan Ketua Pengarah(MAKRO)  


En. Jaya Gopan Ramasamy - Timbalan Ketua Pengarah , Bahagian Saraan , Jabatan Perkhidmatan Awam


En. G.K Sivaneswaran - Ketua Unit Pentadbiran ,Biro Pengaduan Awam


Pn. Malathi Chandrahasan - Pegawai Unit Pengurusan Sumber Manusia ,Bahagian Pengurusan Hartanah


dan banyak lagi..tak larat nak tulis semua nama disini...setakat ini cukup untuk membuktikan akhbar itu menipu!!!! 5 orang?? Macam mana pula dengan fakta dibawah? :

JPM mempunyai lebih 10 pembantu khas berketurunan India


JPM mempunyai sekurang sekurangnya 5 pengawal keselamatan berketurunan India


JPM mempunyai sekurang sekurangnya 10 pemandu berketurunan India.


Penulis cabar penerbit Thinakural untuk membuktikan bahawa fakta diatas adalah salah. 


Jadi bolehlah disimpulkan bahawa akhar ini menipu dan cuba memberi tanggapan negatif kepada pembaca. Harap pihak Thinkural akan memberi penjelasan secepat yng mungkin.Kalau tak , pihak JPM patut fail saman malu kepada mereka.



pssssss....nak tipu pun agak-agak la... kan dah kantoi! hahaha...

FIKIR-FIKIRKANLAH


Reactions:

9 comments:

  1. Biasalah bro...akhbar cina pun sama

    ReplyDelete
  2. Keturunan Nuar Brahmin

    ReplyDelete
  3. penulis amat bodoh kerana tidak faham apa yang ditulis dalam surat khabar:

    Statistik Pegawai jabatan Perdana Menteri Malaysia la bodoh..

    Senarai dibawah bukan Pegawai la MIC Ass licker:

    JPM mempunyai lebih 10 pembantu khas berketurunan India.
    JPM mempunyai sekurang sekurangnya 5 pengawal keselamatan berketurunan India.
    JPM mempunyai sekurang sekurangnya 10 pemandu berketurunan India.

    ReplyDelete
    Replies
    1. How stupid you can be.. In PMO there are more than 10 Indian officer(Pegawai) 5 from Dato Devamany office ,3 from Datuk Ravin Ponniah and 2 from bhagian Kabinet..dont know? then shut up =)

      Delete
  4. Bodoh betul!!IT IS PEGAWAI!!!I didn know "pembantu khas,pengawal keselamatan dan pemandu" is PEGAWAI for u!which means ur house maid oso pegawai lah?.... keep up the good work by licking A**!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. How stupid you can be.. In PMO there are more than 10 Indian officer(Pegawai) 5 from Dato Devamany office ,3 from Datuk Ravin Ponniah and 2 from bhagian Kabinet..dont know? then shut up =)

      Delete
  5. If we have that number of indian working in the ministry. What difference does it make. Its been the same ever since 15 years ago. I suggest that those responsible make look into those hard core poor indian from the estate. If u make a visit to hospitals , u will notice number indian with social problems. The number of taxi drivers, lorry drivers and cleaners are a indication of failure of the goverment.

    ReplyDelete
  6. Visit kota raja constituency and see heart rendering stories about tamil school children!

    ReplyDelete
  7. berapa orang tak penting la bro. ada takde itu yang penting. disebabkan thinakural semua orang dapat tahu ada juga pegawai india di pejabat kerajaan.. walaupun telah dikurangkan dan disishkan kerjaan masih lagi beri perehatian terhadap kaum india. syabas kerajaan malaysia.

    ReplyDelete