Monday, July 9, 2012

Pheew! Kembar Datin Rosmah Ditemui!


"'First Lady' - gelaran yang diberikan kepada isteri Presiden/Perdana Menteri dimana-mana negara. Memang ramai ynag tidak mungkin dapat menerima kebenaran ini tetapi First Lady sememangnya satu mandat yang diberikan kepada isteri seseorang yang menjadi Presiden/Perdana Menteri .Mandat ini diberikan secara automatik atau atas dasar pertalian dengan Presiden/Perdana Menteri bukannya kuasa/mandat dari rakyat." - C.Dhanyaraam

Sejak Perdana Menteri mengambil alih pucuk pimpinan Barisan Nasional , serangan peribadi sudah dimulakan puak pembangkang menerusi laman Facebook,Twitter dan Blog. Serangan ini dituju kepada isteri Perdana Menteri yang kononnya bersikap boros. Pelbagai fitnah dilempar sebagai contoh isu yang kita semua tahu , Cincin RM 24 Juta kononnya dibeli Datin Seri Paduka Rosmah Mansur.

Photoshop  guna  headlines Utusan






Tak cukup dengan itu beliau sering difitnah cuba mendahului DS Najib dalam segala perkara. Inilah taktik busuk pembangkang untuk menjatuhkan Perdana Menteri dengan menyerang secara peribadi isteri beliau. Apakah ini cara baru dalam arena politik dunia?

Kembar Rosmah


Ini pula nasib 'First Lady' Amerika Syarikat  yang kini dalam dilema yang sama dengan Datin Rosmah. Michelle Obama , isteri kepada Presiden Barrack Obama (Presiden Kulit Hitam pertama Amerika) antara politikus yang terkenal di alam blog kerana pelbagai gosip mengenai beliau tersebar di internet.







 Tak cukup dengan ini banyak gambar-gambar mengejek isteri Presiden juga itu disebarkan :




Jika kita mengimbas kembali sejarah , ramai juga isteri Presiden/Perdana Menteri menjadi mangsa ejekan dan fitnah. Isteri-isteri kepada Presiden/PM ini digunakan sebagai target untuk menyerang Si suami. 

Mary Todd Lincoln juga First Lady ,isteri Presiden ke16 Amerika .Abraham Lincoln  yang sering menjadi mangsa tuduhan/fitnah kerana tabiat 'shopping' beliau (klik disini)

Jika dilihat dengan teliti , modus operandi untuk memburukkan 'First lady' ini adalah hampir sama dan ia amat berkesan untuk menjatuhkan seseorang pemimpin. Percaya atau tidak , inilah taktik pembangkang di Malaysia untuk menjatuhkan kepimpinan DS Najib. 
Apakah Datin memang teruk? Atau diibaratkan sebegitu ?

Jangan kita termakan fitnah Pakatan Haram. Datin Rosmah lebih layak menjadi 'First Lady' jika dibandingkan dengan Wan Azizah , isteri Anwar Ibrahim( Bakal PM Malayia? Haha) 

Atleast Rosmah salam tak pakai 'Glove'..Mesra Rakyat bukan?? 




Salam rakyat pun pakai glove?? Penulis rasa dalam konsep Wasatiyyah PM jauh lebih baik dari ekstremis PAS dan PKR... Penulis pernah bertanya kepada seorang Ustaz mngenai isu salam ini. Beliau berkata perempuan boleh bersalam dengan lelaki asalkan tiada niat buruk atau nafsu . Islam yang moden tetapi tulen inilah yang diinginkan rakyat. Habis tu apsal Azizah pakai glove hari hari ni??





Wakakakakaka.... FIKIR-FIKIRKANLAH!!


10 comments:

  1. Teruskan usaha suci murni-mu wahai F.L.O.M. Walaupun banyak dugaan,kau masih anggun berdiri dan kami amat menyayangi-mu wahai F.L.O.M.
    F.L.O.M. nama-mu harum diseluruh dunia.

    ReplyDelete
  2. Hidup Rosmah!! Kami sokong Kak Ros!!

    ReplyDelete
  3. Betapa kami sentiasa kagum dengan penampilan F.L.O.M. yang sentiasa anggun,cantik dan bercirikan 'wastiyyah'.
    Setiap kali F.L.O.M muncul di khalayak ramai,maka akan bersinarlah majlis itu.
    Rakyat jelata bercita-cita agar dapat melahirkan generasi pelapis yang akan mewarisi keperibadian F.L.O.M. yang luhur dan murni.

    ReplyDelete
  4. Part MJ tu mmg Mantap ...huhuhu..

    ReplyDelete
  5. Kak Ros,Allah bersama mu

    ReplyDelete
  6. kah kah kah salam berlapik (glove) pun nak jadi isu tak mesra rakyat..? tak tutup aurat tu pun wasatiyyah jugak kottt HAHAHAHA

    ReplyDelete
  7. kalo da salam dgn bkn muhrim tanpa lapik, haram lah woi... hadoii...

    ReplyDelete
  8. dear blogger, bersalam dgn bukan muhrim adalah haram, hence wearing a glove is acceptable (in my personal point of view), disebabkan her nature of life yang memerlukan bersalaman dgn bukan muhrim.

    i have also heard from certain pandangan, kalau ia tidak mendatangkan nafsu perlakuan itu dibenarkan, but best is rujuk balik pada alquran (which i myself have not done deeply).

    if i were to wear hijab, i would be doing the same :) wearing the glove coz my nature of work i mix and meet with men.

    p/s: it is a good effort that you are creating this blog to show the public the truth.

    thank you.

    ReplyDelete
  9. Aduhai..masalah bila isu agama dihujah oleh orang yang bukan ahli..main petik je ustaz mana..tlong lah..haram tetap haram..jangan diputarbelit..

    wasatiyyah konon..haprak..kesalahan yang jelas usah diselindung..orang ajak berdebat berhujah..sampai bila entah nak berani..

    ReplyDelete