Thursday, January 17, 2013

[ 11 ] Najib lwn Guan Eng [ 0 ] PART-2

Artikel ini adalah salah satu perbandingan antara perutusan dan provokasi.




Jik sebelum ini penulis pernah berkongsi artikel bertajuk [ 11 ] Najib lwn Guan Eng [ 0 ] yang menunjukan perbezaan ketara antara Najib yang mempromosikan 1Malaysia dengan Guan Eng yang mempromosikan perhimpunan haram , kini penulis ingin kongsi satu lagi perbandingan antara perutusan dan provokasi melibatkan dua pemimpin ini.




Dalam kesibukan hari Khamis , sempat juga penulis check email. Seperti biasa, tergedik melihat email dari YAB Datuk Seri Najib. Penulis menerima salinan Perutusan Sempena Pesta Ponggal yang bertarikh 13 Jan 2013 (sumber) :


 Mesej beliau amat jelas dan straight forward. Ia dimulakan dengan begitu cantik dan teratur. Beliau tidak mengutuk sesiapa atau membuat provokasi. Sebaliknya ,ucapan ini tidak dipolitikan dan berfokuskan kepada objektif asalnya , iaitu Mesej Ponggal kepada semua rakyat Malaysia.

Mari kita lihat mesej ponggal dari Ketua Menteri PP, Lim Guan Eng (sumber) :


Lim Guan Eng TIDAK LANGSUNG  menyebut mengenai perayaan ponggal . LGE juga menyebut perkataan 'BN' 7 kali dalam mesej 7 perenggan tersebut. Dari permulaan hingga akhir ,semuanya provokasi, menunding jari dan cari salah...ini dipanggil mesej Ponggal?? 

Nampak perbezaannya?? Antara perutusan dan provokasi??

RAKYAT PANDAI MENILAI

FIKIR-FIKIRKANLAH!!

2 comments:

  1. pandai sungguh si kapir harbi ni amik kesempatan salahkan bn dlm "perutusan ponggal".KG BUAH PALA APE CERITA ?xde sape ke nak letupkan babi seko nih?meluat aku tngok dia hidup dgn keangkuhan dia tu

    ReplyDelete
  2. pls stop usin repetitive wirds such as integrity,justice and good governance over n over again.it sounds stupid.

    ReplyDelete