Friday, September 21, 2012

HT | [ 1 ] Hina Nabi vs Hinda Hindu [ 1 ]


Dr Zakir Abdul Karim Naik merupakan ulama, pendakwah dan penceramah dengan tajuk utama perbandingan agama. Beliau doktor perubatan setelah mendapat Sarjana Perubatan dan Bedah (MBBS) dari University of Mumbai . 1991 berhenti dari kerjaya doktor perubatan dan beralih kepada bidang dakwah .Tujuannya untuk memulihkan kepercayaan dan keyakinan remaja Islam yang meragui agamanya sendiri dan merasakan Islam agama kuno.- sumber Wikipedia




Penulis tidak mahu bicara panjang lebar dalam hal ini. Dr.Zakar Zakir Naik (gambar diatas) dipelawa untuk berdakwah di Malaysia oleh Saba Islamic Media . Juru cakap SIM , Shakirin Kakulal Govindji (gambar dibawah) mempertahankan pelawaan pendakwah kontroversi ini dengan alasan tersendiri  --> (baca disini)


Penulis tidak mahu berbincang mengenai Shakirin Kakulal Govindji yang pernah menghina dan mencaci agama Hindu sebelum ini  (video disini) , tetapi persoalannya kenapa lelaki diatas , bekas penganut agama Hindu, mempelawa seorang lagi yang korup minda dan sering menghina agama orang lain ke negara kita?


      Gambir diatas diambil dari laman Facebook Dr.Zakir (klik disini) .terdapat banyak lagi gambar      berbau provokasi dimuatnaik oleh Dr.Zakir


Bagaimana rasanya jika anda dicabar sedemikian? (penterjemahan dalam konteks yng lebih mudah)

"Buktikan Tuhanmu adalah benar,maka ku akan terimanya" 

*Apakah provokasi sebegini perlu untuk berdakwah?

*Apakah agama beliau mengajar untuk mencabar agama orang lain?

*Apakah perlunya Zakir berbuat demikian?

Penulis pasti ramai rakan-rakan Muslim sendiri tidak akan setuju dengan penghinaan seperti diatas. Sama seperti isu "Innocence Of Muslims" , isu ini perlu ditentang oleh semua lapisan masyarakat Malaysia bagi menjamin kesejahteraan dan keamanan negara kita. Jangan kita biarkan ekstrimis sedemikian mencetus ketengangan di negara kita dengan mengunakan nama agama sebagai 'pelindung'.
Kerana orang sebeginilah , agama Islam yang mulia dan suci mendapat nama buruk.

Janganlah kerana setitik nila, rosak sebelangga susu.


FIKIR-FIKIRKANLAH

Heei, Hindu Sangam buat apa? Nithyananda nak datang ke Malaysia , korang bantah..ini tak berani nak soal ? Pooodah...

Baca pendapat rakan penulis disini ....

4 comments:

  1. uwuissshh!.dalam maknanya tu.tak sanggup aku nak menyanggahnya,salangkan nak membuktikannya pun aku tak mampu.Almaklumlah tahap pengtahuan agama aku ini tahap mualaf saja.Tapi ilmu pengtahuan tetaplah aku tuntut/berguru dengan guru yang mursid.

    ReplyDelete
  2. semua ni based on prasangka. jangan marah membabi buta. try la pergi ke event tu and nilaikan sendiri. dlm video2 youtube ada ramai jugak nonmuslim yg hadir n debate openly.

    ReplyDelete
  3. dear all, come and ask him anything. 7oct at PWTC KL. Anything that bother u and ask why/motive he came to malaysia. try to provoke and prove to him he know nothing about other religion. We also welcome other scholars on different faith to debate.

    Come and join us brothers/sisters

    ReplyDelete
  4. Baru 2 ini najib kata debat bukan budaya

    ReplyDelete