Tuesday, January 3, 2012

Pendedahan! Siapa Ugut Bunuh @ngakorming ?

Pasti ramai yang tertanya-tanya apakah benar ada orang menghantar peluru kepada Nga Kor Ming , MP Taiping .. Terlebih dahulu mari kita imbas kembali kronologi isu ini :

Disember 16 2011  :  Blogger SekupangDua membuat kupasan mengenai isu ini di blognya.

Disember 25 2011 :  Naib Presiden DAP Malaysia , YB Kulasegaran membidas Nga untuk memberi penjelasan (klik disini)

       Disember 28 2011 : Nga Kor Ming membutat pengumuman di laman Twitternya bahawa beliau menerima ugutan bunuh (peluru) melalui surat (klik disini)

Video dibawa adalah sebahagian dari sidang akhar yang diberi oleh Nga Kor Ming :



PERSOALANNYA :

i) Nga menerima ugutan membunuh hanya selepas Blogger membuat pendedahan? hanya selepas YB Kula (Rakyat Malaysia tahu perselisihan antara beliau dan Nga) membidas? Kebetulan? Pelik!

ii) Seorang yang ingin membuat ugutan(kalau betul-betul nak bunuh pun) tak perlu menyatakan(biasanya tidak akan) keturunan/bangsa/identitinya seperti mana yang dapat dilihat pada video 0.40 saat .. Penulis musykil samada pengugut yang berani menghantar peluru itu kurang cerdik? atau ini catu cerita rekaan untuk memperbodohkan rakyat?

iii) Sekulasi akhbar Tamil adalah antara yang terendah jika dibandingkan dengan akhbar-akhbar lain. Bukan semua kedai milik kaum India sendiri menjual akhbar Tamil. Jadi apakah logiknya untuk seorang (kononnya) Melayu memperolehi akhbar Tamil untuk membalut peluru?

iv) Adakah ini rekaan Nga Kor Ming semata-mata? Untuk membuat diversi dari skandal Ethan dan Elthon seperti yang didedahkan oleh blogger?

Mesej Tersirat

Menurut sumber , Nga Kor Ming cuba menunjukkan rasa tidak puas hatinya kepada YB Kulasekaran dengan mengaitkan mesej tersirat dalam isu ugutan ini..! Penulis difahamkan bahawa , surat khabar tamil digunakan oleh Nga untuk memberi 'benefit of doubts' kepada pembaca bahawa orang yang menghantar peluru itu adalah YB Kula.

 Jadi dari mana datangnya peluru itu? Polis? 
TIDAK! Peluru bukan susah untuk diperolehi bukan? 
Tanyalah gangster DAP , Roonie Liu .. bukannya dia tak ada 'kabel' ..? hahaha

Habis tu surat khabar?
Naah .. Ini dia musuh dalam selimut yang sebelum ini menderhakai Kula..Ingat?


Nak tanya sikit Nga, YB cakap surat ini ditujukan kepada kamu..jadi penulis pasti nama dan alamat yang tentera disurat itu adalah diri kamu sendiri... Kenapa ibu YB buka surat itu? bukankah itu biaDAP  =) ? atau ibu 'disuruh' untuk membuka surat tersebut agar dapat mencari simpati dan publisiti ? cara yang sama seperti Aunti Bersih?

Diugut?atau direka?

 FIKIR-FIKIRKANLAH!!

1 comment:

  1. Mengapa hanya satu muka hitam? Nga Shi Va! I dengar di adalah seorang betrayer!

    ReplyDelete