Sunday, August 12, 2012

PANAS! Portal Jakarta Globe Jadi Agen Pembangkang Untuk Memburukkan @PDRMsia ??


Pelbagai cara digunakan untuk memburukan pihak polis. Polis dihina ,dicaci dan dikutuk keji oleh penyokong serta pemimpin pembangkang.  Artikel ini melampirkan salah satu bukti bagaimana fitnah dilemparkan terhadap polis dan kerajaan persekutuan. Artikel ini adalah 100% milik penulis .

Seperti yang kita semua tahu kadar jenayah di negara kita semakin berkurang . Melalui Program Transformasi Kerajaan , kita sudah pun dapat melihat perubahan serta hasil usaha kerajaan dalam menangani   jenayah.


Sila ke laman PEMANDU untuk mengetahui selanjutnya : (klik disini)



Namun begitu pelbagai pihak cuba memburukkan dan memperkecilkan usaha kerajaan dalam hal ini. Mereka sering memandang rendah serta cuba memberi pandangan negatif kepada rakyat bahawa keselamatan dalam negara tidak terjamin. Salah satu contoh adalah dibawah :

Gambar diatas kini hangat dibicarakan di ruang Facebook. 

Akhbar The Jakarta Globe melaporkan berita " Malaysian No Longer Trust Police to Prevent Crime '' ?? Biar betul ni ? Adakah ini cubaan untuk memburukkan polis Malaysia ?

(i) Gambar ini dimuatnaik oleh facebooker bernama Lai Yii Shyang. 

















(ii) Penulis hairan , kenapa tajuk akhbar Jakarta Globe yang dimuatnaik di atas berlainan dengan tajuk portal The Jakarta Globe ? Cuba baca content , kandungan sama tetapi tajuk berbeza ?

sumber : klik disini

macam mana ni?? Selalunya semua akhbar akan melaporkan berita dengan tajuk yang bersama. Kenapa dalam hal ini  berlainan ? 


Ini salah satu contoh : 
Akhbar dan Portal - NST



Akhbar dan Portal - The Star

Jadi  persoalannya , adakah gambar yang dimuatnaik ini ada kesan photoshop ? Apakah ini bertujuan untuk memburukan pihak polis? Siapa yang mungkin menjadi dalang dalam hal ini? 

Kenapa Portal The Jakarta Globe digunakan??
kerana bukan ramai yang ada akses untuk mendapatkan atau membeli akhbar ini. Kalau guna TheStar , NST atau mana-mana akhbar tempatan , fitnah ini mungkin tak menjadi dan  kemungkinan besar facebooker itu boleh disaman. Ia juga mungkin bertujuan untuk memberi tanggapan negatif kepada facebooker lain bahawa negara luar melaporkan perkara sebegini.

Kesimpulannya, ada pihak yang tidak bertangungjawab menukar tajuk akhbar bagi tujuan memburukkan polis!! Kita semua tahu bagaimana pembangkang kantoi photoshop menggunakan headlines Utusan untuk memfitnah Datin Seri Rosmah sebelum ini.

FITNAH!!!

Penulis berharap pihak polis akan siasat hal ini. Jangan biarkan fitnah berleluasa!! Pembangkang semakin terdesak untuk memburukan Malaysia.

FIKIR-FIKIRKANLAH!!

0 comments:

Post a Comment