Friday, August 10, 2012

Nilai kaum India hanya RM5000 dimata @cmlimguaneng ??

Sampaikan lah salam 'cinta' ku pada Lim Guan Eng ....


Hanya RM5000 .... Itulah nilai nyawa keluarga mendiang Datuk Loganathan , penyanyi Alleycat yang masih dihati rata-rata semua rakyat Malaysia. Penulis hairan apakah ini sahaja mampu diberikan oleh kerajaan DAP kepada artis yang dianggap lagenda tanah air.

Sumber : klik disini


Penulis menghargai jasa baik Ketua Menteri DAP ini , tetapi yang menghairankan penulis kenapa jasa lagenda tanah air ini hanya dibayar dengan RM5000 ?? Lihat video dibawah ini :



Apakah benar jasa Alleycat dikenang ? Atau sekadar manis mulut sahaja??

Adakah mendiang tidak dibantu dengan bantuan yang lebih lengkap dan sempurna kerana tidak akan membawa apa-apa perbezaan dalam undi ?

Adakah kerana Kerajaan Negeri tidak mempunyai wang  untuk membantu keluarga mendiang ?

sumber : klik disini

Penulis tak minta Guan Eng untuk beri seratus ribu seperti diatas .. atleast ,inisiatif boleh diambil dengan mengambil kira jasa dan keadaan keluarga mendiang Datuk Loga. 

RM100,000 tidak akan membawa banyak perbezaan kepada Datuk Lee Chong Wei kerana beliau sudah pun seorang jutawan yang memandu kereta Ferrari.


dan RM 5,000 tidak dapat banyak membantu keluarga mendiang Datuk Loga yang hanya tinggal di rumah sewa!!

Apa pun, penulis mengucapkan terima kasih kepada YAB Datuk Seri Najib Razak yang memberi sumbangan sebanyak RM100,000 kepada keluarga Alleycat.


siapa prihatin , siapa rasional dan siapa kenang budi ...??

FIKIR-FIKIRKANLAH

1 comment:

  1. Najib bagi duit dia.sendiri ke ataupun rakyat?

    ReplyDelete