Tuesday, October 11, 2011

Gempar! MP Klang tuan punya EMPAT kedai arak di Selangor !??

Kunjungan ke Klang baru baru oleh Blogger Keris7Lok membawa kepada kejutan apabila saudara blogger itu mendapat berita bahawa terdapat EMPAT Kedai arak beroperasi berdekatan dengan kawasan perumahan dalam lingkungan tiga kilometer.

Lebih menghairankan , kesemua Kedai Arak ini beroperasi kurang dari setahun dan difahamkan oleh sumber yang dipercayai bahawa ia mempunyai kaitan dengan MP Klang ,iaitu YB Charles Santiago .

Kedai Arak pertama







Kawasan : Solok Pendamar Indah 1, Pelabuhan Klang
Masa operasi :  10am - 3am

Menurut penduduk disitu ramai pelangan Cina berkunjung ke kedai ini. Seperti yang dipaparkan (gambar pertama) kedai ini juga beroperasi  dengan meletakkan meja dan kerusi diluar premis sehingga menghalang trafik di jalan tersebut. Penulis hairan bagaimana Kedai Arak ini diberi lesen sedangkan ia bertempat di kawasan yang kediaman dan dekat dengan Kuil Hindu yang terletak 400m dari situ. Juga difahamkan bahawa para pelanggan yang mengunjung ke premis itu sering bergaduh dan membuat kacau bilau mengganggu ketenteraman penduduk disitu.


Kedai Arak kedua









Kawasan : Jalan Pendamar Indah 7
Masa Operasi : 12pm -5am

Menarik bukan? Kedai arak beroperasi dengan nama "Siber Care". Terletak sangat berhampiran dengan kawasan perumahan. Lihat gelagat pelangan yang mabuk di video atas.. Mereka yang mabuk sering mengacau dan mengunakan kata-kata kesat ,bergaduh serta melakukan vandalisma sekitar kedai itu..Penulis juga difahamkan bahawa penduduk yang lalu-lalang dikawasan tersebut sering diganggu .

Kedai Arak Ketiga



Kawasan : Jalan Batu Unjur 7, Taman Bayu Perdana
Masa Operasi : 24 jam

Customers : Mostly Indians, sabahans, Indonesian and malay boys.
Kedai diatas ini sangat unik. Terletak di kawasan yang sibuk,kedai ini beroperasi sejak dua tahun yang lalu. a terletak berhampiran dengan kawasan perumahan dan bersebelahan dengan Klinik Haiwan menghadap jalan utama. Ia tidak mempunyai apa-apa papan tanda dan tidak beroperasi menggunakan pintu hadapan tetapi menggunakan tingkat cermin kecil di pintu belakang kedai untuk beroperasi. Pelanggan perlu menekan loceng untuk membuat pembelian dan ianya diawasi dengan CCTV untuk mengelakkan dari ditangkap oleh pihak berkuasa.

Nota : Memandangkan  keselamatan yang tidak terjamin, foto tidak dapat diambil.

Kedai Arak Keempat






Kawasan :  Pangsapuri Bukit Tinggi 1, Taman Bukit Tinggi, Klang
Masa operasi :  12pm to 3am

  Kedai arak yang tidak mempunyai papan tanda ini dipercayai tidak mempunyai lesen perniagaan yang sah. Kebanyakkan dari pelanggannya terdiri daripada warga asing dan kaun India. Hasil siasatan mendapati , ianya menjadi 'spot' untuk warga asing bergaduh. Pernah juga kejadian bunuh berlaku ditempat tersebut.

 
KENAPA MP KLANG MEMBENARKAN KESEMUA KEDAI ARAK INI ? APAKAH MB SELANGOR PUNTERLIBAT DALAM HAL INI? KENAPA RUMAH IBADAT HINDU TIDAK BOLEH DIBINA DIKAWASAN PERUMAHAN TETAPI  KEDAI ARAK BOLEH SAMPAI EMPAT?
 
KENAPA ADUAN YANG DIBUAT TERHADAP KEEMPAT-EMPAT PREMIS INI TIDAK DIBERI PERHATIAN OLEH YB CHARLES??

ADAKAH BENAR KEEMPAT-EMPAT KEDAI ARAK INI BERKAITAN DENGAN MP KLANG YB CHARLES SANTIAGO? HARAP MP KLANG TAMPIL MEMBUAT PENJELASAN!






0 comments:

Post a Comment