Monday, November 12, 2012

ISTIMEWA DEEPAVALI : Apa Kandungan Dalam Kad Deepavali ADUN PKR @simtzetzin ?

Ribuan terima kasih kepada YB Sim Tze Tzin untuk Kad Deepavali yang dihantar oleh beliau. Penulis amat menghargai ucapan YB yang ditujukan kepada saya secara khas.




Deepavali sudah dekat. Rebut-rebutlah pemimpin dari BN (khususnya MIC) dan PR (cebisan-cebisan India yang berada rata di dalam DAP,PAS dan PKR) memberi hamper dan bantuan untuk merayakan Deepavali. Kebanyakan daripada politikus bergegas untuk mencari publisiti . Disinilah sokongan kaum India diukur. Masing-masing akan heboh kononnya mendapat sokongan kaum India.. Funny people...

Dalam kesibukan begini, ramai juga pemimpin yang sempat menghantar kad ucapan deepavali kepada orang ramai dan kenalan. Penulis juga menerima beberapa kad ucapan dari beberapa pemimpin negara dan tidak lupa juga ADUN PANTAI JERJAK , YB SIM TZE TZIN(ADUN Kawasan penulis)

PERBANDINGAN


Salah satu kad yang diterima ; dari Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar .


Simple. Tak heboh.

Sekarang ini kad YB Sim :


Ini merupakan kad deepavali pertama yang penuh dengan agenda politik dan tidak ikhlas diterima penulis.
Apakah perlunya YB Sim berbuat demikian? PM hantar kad pun tak ada macam ni la YB.

Kesilapan demi kesilapan dibuat YB Sim. Jika dulu beliau dimalukan kerana tidak tahu beza antara Tamil dan Hindi (klik disini) , kini sekali lagi cuba untuk memancing undi  dengan menghantar kad ucapan Deepavali sebegini. Hahahaha..

Kepada YB Sim, buatlah tugas dengan ikhlas dan jujur. Rakyat pandai menilai.

FIKIR-FIKIRKANLAH!

HAPPY DEEPAVALI!!

0 comments:

Post a Comment