Thursday, July 4, 2013

PANAS! Konspirasi Dokumen Palsu di Mahkamah Tinggi oleh PR ?

Hukuman bagi keterangan palsu 193.
Sesiapa yang dengan sengaja memberikan keterangan palsu dalam mana-mana peringkat
suatu prosiding kehakiman, atau mereka-reka keterangan palsu untuk tujuan daripada 
yang digunakan dalam mana-mana peringkat prosiding kehakiman, hendaklah dihukum
dengan pemenjaraan selama tempoh yang boleh sampai tujuh tahun, dan boleh juga 
dikenakan denda, dan sesiapa yang sengaja memberikan atau mereka-reka keterangan palsu dalam apa-apa hal lain, hendaklah dihukum dengan pemenjaraan selama tempoh yang boleh sampai tiga tahun, dan
hendaklah juga didenda

Kanun Keseksaan
Menggunakan bukti diketahui palsu 196. Sesiapa yang tidak jujur ​​menggunakan atau cuba untuk menggunakan sebagai benar atau tulen keterangan apa-apa bukti yang dia tahu adalah palsu atau direka, hendaklah dihukum dengan cara yang sama seolah-olah dia memberi atau fabrikasi keterangan palsu. Mengeluarkan atau menandatangani sijil palsu

Sekadar Hiasan


24 Jun 2012 yang lalu , seorang rakan Twitter bernama @YuktesVijay telah berkongsi satu cetakan skrin dari emel. Penulis sempat 'save' gambar tersebut .



Tetapi bila hari ini penulis cuba mencari balik tweet tersebut...................



 Ini adalah gambar yang di'tweet' Yuktes yang sempat disimpan oleh penulis.


Saya telah lama menunggu Yuktes Vijay untuk mendedahkan cerita disebalik emel ini. Kenapa 'tweet-tweet' ini dipadam selepas itu? Saya berharap kesahihan emel ini perlukan pengesahan dari Yuktes dan perkara ini perlu didedahkan kerana ia berkaitan dengan sistem kehakiman negara. 


Saya terpaksa menghitamkan butiran emel ini untuk pengesahan Yuktes Vijay. Jika apa yang dibaca penulis itu benar , maka si pesalah boleh dihukum mengikut kod panel seperti yang dibaca pada awal artikel.

Kita tunggu dan lihat jawapan !

jeng...jeng...jeng.....

0 comments:

Post a Comment