Friday, January 4, 2013

Microsoft Excel , Melayu dan DAP #pollsfixingDAPstyle

Salam #1MicrosoftExcel kepada semua. 

Microsoft Excel (MS Excel) adalah satu perisian hamparan kerja(spreadsheet) elektronik yang digunakan untuk menyimpan (store)dan memanipulasi (manipulate) data. Data-data ini kemudiannyadiproses dan ditayangkan dalam bentuk lebih tersusun seperti jadual,carta atau graf. Ia mampu untuk melakukan sebarang operasipengiraan Matematik seperti tambah, darab, bahagi dan tolakdengan cepat dan tepat dengan menggunakan fungsi-fungsipengiraan yang tersedia - Sumber

Bagaimana Mikrosoft Excel boleh mengubah nasib seseorang politikus?



Seperti yang kita tahu , DAP dikritik hebat selepas calon Melayu yang bertanding untuk kerusi Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP ditolak sepenuhnya. Kesemua kerusi ditawan oleh kaum majoriti parti tersebut (Cina )  diikuti 1 kerusi untuk India dan 2 dari keturunan Sikh.


So, nak cover isu ini , DAP bertindak melantik dua wakil tidak lebih hanya untuk mengambil hati orang Melayu, tetapi tindakan itu tidak akan dapat memperdayakan Melayu selagi perjuangan parti tersebut hanya mirip kaum tertentu.

DAP kononnya berjuang atas dasar kesamarataan kaum, tetapi dalam parti itu sendiri gagal membuktikan dasar berkenaan.

Bagaimana mereka boleh bercakap soal kesamarataan kaum sedangkan dalam rumah mereka sendiri tidak mempraktikkan dasar itu?


UBAH Rocket Stye??


DAP semalam mendedahkan bahawa terdapat kesilapan penjadualan dalam keputusan pemilihan parti seperti yang diumumkan semasa Kongres Kebangsaan DAP ke-16 pada 15 Disember 2012.  

Pegawai Pooi Weng Keong memberitahu media bahawa sebagai hasil daripada kesilapn teknikal yang berlaku dalam Microsoft Excel spreadsheet, Vincent Wu Nya Ven telah tersilap diumumkan sebagai menerima bilangan undian keenam tertinggi dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat.
 

Malah, Wu hanya menerima 669 undi dan tidak 1202 seperti yang dilaporkan sebelum ini. Ini akan meletakkan beliau dalam kedudukan 26 di kalangan candidates.
         Jadi  Zairil Khir Johari sepatutnya dicalon bukannya Wu.  - sumber The  Rocket


Ini dia Drama terbaru parti multiraSIAL untuk raih sokong kaum Melayu!!hahaha...pemilihan parti diubah demi kepentingan politik...apakah DAP masih mempraktikkan demokrasi? atau ianya sekadar nama??



Persoalannya : 

1) 19 HARI untuk selesaikan isu ini??!! 

2) Jika kesilapan teknikal menyebabkan seseorang itu kalah,apakah jaminannya kemenangan 20 orang teratas pemilihan DAP tidak di pengaruhi faktor 'kesilapan teknikal'.

3)  Jika benar kesilapan ini ditemui pada awal lagi, kenapa DAP tidak hentikan semua proses pemilihan dan memberi fokus kepada isu ini? Malah DAP telah melantik 2 orang Melayu ke dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat sehari selepas pemilihan parti !!!


PengUBAHan inikah yang DAP katakan rocket style?? 

macam-macam... ianya amat jelas bahawa pemilihan DAP adalah tidak telus dan bersih.. Ini sekadar drama untuk menawan hati bukan Cina . Ada hati pula salahkan pilihan raya umum?

poooodah!

               
              KUMAN DI SEBERANG TAMBAK NAMPAK, 

                GAJAH DI DEPAN MATA TAK NAMPAK


                                FIKIR-FIKIRKANLAH



Nota : Penulis harap DAP akan belajar gunakan MsExcel ..kakak kerani opis aku pandai la weei .. 


0 comments:

Post a Comment