Wednesday, November 16, 2011

Mesti Baca : Adun Tronoh , tukar nama menjadi Nga Si Vaa!

Seperti ramai yang diantara kita tahu, Adun Tronoh V.Sivakumar , bekas Penolong Setiausaha Politik bagi Ahli Parlimen Ipoh Barat , M.Kulasekaran membelot YB Kula dengan menari ikut rentak Nga Kor Ming , Ahli Parlimen Taiping untuk membunuh karier politik beliau. Ini pernah didedahkan oleh penulis dalam artikel sebelum ini (klik disini) dengan bukti yang sangat kukuh.

Kita juga tahu , Nga Si vaa ini dibonekakan oleh Nga Kor Ming untuk mencapai cita-citanya, secara tidak langsung ini menunjukkan duo ini sanggup 'membunuh' sesiapapun demi kuasa politik.

Yang sangat menghairankan penulis , kenapa Nga Si Vaa sanggup membelot 'boss' sendiri yang juga dari bangsa yang sama demi Nga kor Ming? Adakah beliau gila kuasa? dan mata duitan?

Penulis sedar akan cara berpolitik Nga Si Vaa yang lebih memberi penekanan dan tumpuan kepada kaum Cina berbanding India dan Melayu.Adakah ini adil? Penulis bukannya rasis,tetapi musykil kenapa Nga Si Vaa berbuat demikian?

Dalam lima minit yang diluangkan penulis untuk membaca blog milik Adun Tronoh ini, penulis terserempak dengan banyak artikel yang ditaip dalam Bahasa Cina. Yang lebih menghairankan BLOG YANG WUJUD SEJAK 2009 INI TIADA LANGSUNG ARTIKEL DALAM TAMIL!!!







Kenapa Nga Si Vaa malu untuk menulis dalam Tamil? Adakah ini disebabkan oleh orang yang sedang mengawalnya? Kenapa dalam artikelnya banyak berkempen untuk Nga Kor Ming? Adakah ini satu kemestian dalam DAP untuk mengabaikan Bahasa Tamil seperi yang ini(klik disini)? Apakah undi India tidak diperlukan oleh Nga Si Vaa?

NGA SI VA, tolong jawab sikit...........

 

0 comments:

Post a Comment